Kysyimme kuluttajilta: kuinka hyvin Bigture toimii?

Kysyimme kuluttajilta: kuinka hyvin Bigture toimii?

Bigture.fi syntyi halusta saattaa yhteen valokuvaaja ja valokuvausta ostava asiakas. Matka kohti mutkatonta ja toimivaa palvelua kuljetaan aina tiiviisti asiakkaiden kokemuksia kuunnellen.

Halusimme selvittää, millaisena Bigturen kautta valokuvausta ostaneet asiakkaat palvelun kokivat. Haastattelemiemme vastaajien joukossa oli sekä ensimmäistä kertaa valokuvausta ostaneita kuluttajia että yritysasiakkaista, joille valokuvauksen ostamisen on tuttua.

Valokuvausta ostaneita yhdisti se, että erityisen tärkeänä pidettiin valokuvaajan tyylin sopimista omaan tyyliin. Siksi kuvaajan aikaisempiin töihin tutustumisella sekä kuvaajien profiilien vertailulla oli valokuvaajan etsimisessä suuri rooli.

”Bigturen kautta sai nopeasti laajan skaalan kuvaajia portfolioineen, joista sitten pystyi tekemään lopullisen valinnan. Tätä helpotti vielä se, että kuvaajat ovat listanneet minkä tyyppisiä kuvia kuvaavat, ” kertoi yritysvalokuvausta ostanut Mikko Helsingistä.

Osa asiakkaista etsi jotain hyvin selkeää tyyliä tiettyyn projektiin, jossa kuvaajan visio tukisi asiakkaan omaa kerrontaa. Koska erilaisten tyylien ja eri tekijöiden töiden läpikäyminen saattaa tuntua työläältä prosessilta, arvostivat kuluttajat sitä, että vertailua oli mahdollista tehdä samassa paikassa. Niin ikään kuvaajien jako eri kategorioihin helpotti vastaajien mukaan kuvaajien vertailua toisiinsa. ”Bigture auttaa tässä ja vertailua on helpompi tehdä, kun kuvaajat löytyvät samalta sivustolta”, pohtivat lapsikuvausta ostaneet Jarkko ja Reetta Helsingistä. Myös Bigturen tarjoama mahdollisuus henkilökohtaiseen neuvontaan valintaprosessin aikana koettiin positiiviseksi.

Toinen merkittävä kuluttajia askarruttava kysymys liittyi palvelun hinnoitteluun. Ostoprosessin alkupäässä oli tärkeää selvittää palvelun kustannukset ja se, mitä kaikkea hinnoittelu pitää sisällään. Esille nousi myös se, että kuluttaja-asiakkaille valmiit hintapaketit toimivat hyvin, kun taas yritysasiakkaat arvostivat hinnoittelussa joustavuutta ja liikkumavaraa.

Bigturen haastattelemat asiakkaat kokivat yleisesti, että tietoa valokuvauksesta on hyvin saatavilla. Ne, jotka ostivat valokuvausta ensimmäistä kertaa, tarvitsivat päätöksen teossa tuekseen lisää tietoa. ”Sivusto, joka kokoaisi informaatiota kuvauksesta olisi hyvä juttu. Esimerkiksi itselleni oli aivan uutta, että hääkuvaus käsittää erilaisia ja eripituisia kuvauksia – esimerkiksi dokumentaarisen hääkuvaukseen. Alaan liittyy myös jonkin verran ammattitermistöä, jota tavallinen kadun tallaaja ei välttämättä ymmärrä”, kertoi hääkuvausta ostanut Karoliina Turusta.

Valokuvausta ostaneet asiakkaat olivat kaikki tyytyväisiä valokuvaajien ammattitaitoon ja valokuvien lopputulokseen. Tällöin esille tuli erityisesti se, kuinka tärkeässä roolissa valokuvaajan persoona ja asiakaspalvelutaidot olivat onnistuneen lopputuloksen kannalta:

”Kuvaajan kanssa oli helppo ja mukava työskennellä. Toiveet toteutettiin hyvin.” Mikko. Helsinki, yrityskuvaus.

”Kuvat ylittivät kaikki odotuksemme. Lari Heikkilän kädenjälki on tunnistettava ja kuvat sopivat omaan profiiliimme täydellisesti. Valokuvaaja oli yhteydessä meihin prosessin ajan ja teki oma-aloitteisesti myös omia ehdotuksia. Saimme kaiken hyödyn minkä halusimmekin, ja vähän enemmän. Hyvä asiakaspalvelukokemus luo pohjan myös tuleville yhteistöillemme”. Roosa. Helsinki, muotikuvaus.

”Valo- ja videokuvaaja olivat erittäin mukavia. Pisteet heille!”  Jere. Joensuutapahtumakuvaus.

”Olen erittäin tyytyväinen kuviini! Bettina Lamspringen tyyli oli raikas ja luonnollinen ja hän osasi luoda kuvauksiin rennon fiiliksen. Aivan ihanaa asiakaspalvelua, toiveitani kuunneltiin tarkasti ja sain myös uusia ehdotuksia muun muassa miljöökuvauksesta ja näistä kuvista pidin erityisen paljon.” Anna. Helsinki, henkilökuvaus.

Juuri Sinulle sopivan valokuvaajan löydät Bigture.fi:stä. 

Kuvat: Bigture.fi-arkisto

Teksti: Suvi Annola

No Comments

Post A Comment